8 Nisan 2017 Cumartesi

GLAD PASK! PASKALYA TATİLİNE DOĞRU...


Bildiğiniz gibi buralarda Paskalya tatili başlamak üzere... Yani önümüzdeki haftadan itibaren iki hafta boyunca dersim yok! Ben de epeydir bir şey yapmadığım için, yurt dışında bir yere değil ama yarım saatlik tren mesafesinde olan Helsingborg'a gitmeye karar verdim haftaya. Zaten bir günlüğüne gideceğim veya kalıp haritada en uçta olan Mölle'yi de görüp öyle dönerim. Benim hevesim İsveç'i keşfetmek, o nedenle uçakla yurt dışında bir yere gitmek burada trenle iki kasaba öteye gitmekten daha ucuz olsa da, önceliğim yakın civarlarda gezmek. (Şansıma, SEK de şu sıra aldı başını gitti yine.) Clarion Grand Hotel'de frukost yani kahvaltı yaparım belki. Bizim kahvaltı sofralarımızı çok özledim ve burada sürekli o şekilde klasik kahvaltı yapıyorum sabahları, ama arada swedish breakfast denemeye de itirazım olmaz!

Haritada size işaretleyip gösterdim. 

Burada markete gitmediğim bir gün neredeyse yok... Sürekli alınacak bir şeyler oluyor! Dün gittiğimde bir de bu yukarıda fotoğrafta gördüğünüz Paskalya'ya özel içeceği aldım. Şimdi yazarken denedim, şekerli kolaya benziyor, ama asidi daha az. Meyve suyuna daha yakın. Adı Paskmust. Kışın da bunun Julmust olan versiyonu vardı. Dün sınıfın bir köşesinde biri aşağıdaki atıştırmalıkları hazırlamıştı. Burada jelibon ve cookie tüketimi çok fazla olmasına rağmen, İsveçliler sağlıklarına da dikkat ediyor. Mesela sınıftaki İsveçli kızın biri çantasından çıkarıp çıkarıp elma, havuç, salatalık, marul, avokado (avokadonun esprisini anlamayan bir tek ben miyim, siz seviyor musunuz) falan yiyor. Sinirlerim harap oldu artık, bildiğiniz gibi değil. Bu kadar da sağlıklı beslenilmez ki!



Ve bu şehirde bisiklet sürerken uçmamayı başardığım her gün için müsaadenizle kendimi tebrik etmek istiyorum! Öyle bir rüzgar var ki... Buranın hava durumunu tek kelimeyle rüzgarlı olarak özetleyebiliriz. Şimdi herkese bu manzara kadar güzel bir hafta sonu diliyorum! İsveç'te geçirdiğim günlerimin detayları için instagram adresime uğramayı unutmayın! 




3 yorum:

  1. blogunuz ilginç geldi..kitabınız için tebrik ederim..umarım başarılı olursunuz..isveç dediniz de orada durum biraz karışık galiba,kamyonlar falan dalmış bir yerlere..

    YanıtlaSil
  2. Her ülkenin, medeniyetin kendine has damak tatları da var. Ben İspanya'da kahvaltıya ısınamamıştım bir türlü. Yumurtaları bile farklı geliyor insana.

    İyi eğlenceler...

    YanıtlaSil
  3. of son foto ne güzel ya orası.

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

KİTAP ALINTISI

Yeni romanım Benim Küçük Şaheserim'den bir alıntı:  "Kitaplar onun ecza dolabıydı. Hastalanırsa -ruhu hastalanırsa- hangi kitabı aç...