8 Şubat 2017 Çarşamba

SÜRPRİZLERLE DOLUSUN MALMÖ!



Herkese merhaba!

GERÇEKTEN PAHALI VE İSTANBUL GİBİ Mİ?

Bizde 1 lira olan 6 liralık bisküvilerin*, yağar gibi olup da asla yağmayan karların, hala İstanbul'daymışım hissi veren tekinsiz insanların, sigara izmaritleriyle kaplı ara sokakların, inşaat çukurlarının, okul ve şehir kütüphanesinde orijinalleri bulunamayan İsveç polisiyelerinin, ekmeğin içine sürülmüş kremşantiden ibaret olan tamamen uydurma semla'nın, kendimi bildiğimden beri yaptığım çay saatinin burada "fika" olarak karşıma çıkmasının, yine bizdeki fondan'ın burada chokladbollar olmasının, Avrupa havasında olmayan Avrupa binalarının şehri Malmö… gene de sevdim seni!

"BEN 6 AY İSVEÇ'TE YAŞADIM ŞEKERİM!"

Şaka şaka, çok sevdim yav! Temiz havası temiz çeşme suyu, her an her yerde denizi, gölü, köprüsü, son derece nezih semtleri, bisiklet yolları, kaliteli dergileri, her an polisiye yazmaya iten ve hatta bir polisiyenin içinde yaşıyormuşum hissi veren sisli gizemli havası, ayrıca tarçınlı kanelbulle çöreği ve ilk andan itibaren aşk yaşadığım dağ kızılcığı ekmeği olan lingonbröd'ü var, daha n'olsun? Sağda solda "Ben 6 ay İsveç'te yaşadım şekerim!" diyecek olması da cabası! Seviliyorsun, Malmö! 

VE KAR BAŞLAR!

Ben tam bunu yazıp instagram'da yayımlamıştım ki, o gün kar başladı, pazartesi akşamı! Ve dün sabah uyandığımda hala ince ince yağmaya devam ediyordu, yerler de kısmen tutmuştu. Dün de gün boyu yağdı, öyle çok tutmadı ama tabii tuttu da. Şu an da hala yağıyor. Sakın bunun okula bisikletle gitmemize engel olduğunu düşünmeyin, çünkü olmadı, bugün de olmayacak. Çünkü yollar açık. Misal, az önce, saat 7.30 olmasına rağmen belediyeden birkaç eleman ve küçücük bir kar küreme aracı gelip bahçeye girdi, karları küredi, bisiklet yolu açtı, tuzladı! Halbuki özel mülkiyetin önünü temizlemek zorunda değillerdi ama yaptılar. Belediye iyi çalışıyor valla. Bravo!

Ayrıca kar yağarken bisiklet sürmenin keyfi de başka, ama her zamanki gibi çok çok rüzgarlı yine Malmö. Artık iki hafta erimez bu karlar. 


"Diye diye karı yağdırdım sonunda... Şu an benden mutlusu yok!" temalı fotoğrafım ve tabii ki definitely no filter. Efekt kullanmayı sevmiyorum.

BU ARALAR BAŞKA NELER YAPTIM?

*Camilla Lackberg'in polisiyelerinde bahsettiği Ballerina'yı denedim. Bizdeki 1 liralık bisküviler gibi ama burada 6 liraya denk geliyor. 

7-Eleven'dan 17 SEK'e aldığım Kex gofretinin başka bir markette 7 SEK olduğunu görüp şok oldum.


Katarina Pastanesi'nin vitrinine bayıldım. Ayrıca Lilla Torg'daki Pronto'ya bugün yarın gidip cheesecake'ini mutlaka deneyeceğim.


Falafeli denedim! Falafel, Malmö'nün meşhur sokak yiyeceği. Daha doğrusu en ucuz yiyeceği diyelim biz, çünkü burada bizdeki gibi sokakta ayaküstü satılan bir şey yok. Biraz çiğ köfte, biraz kısır gibi bir şey. Bir çeşit sebze köftesi. Nohuttan yapılıyor. Aslında Ortadoğu yiyeceği ama Malmö'de de meşhur. Biz Möllans Falafel'de 30 SEK'e yedik (12,65 lira-5 SEK'e bile yiyebilirsiniz Falafel'i, 50 SEK'e de).


Turkisk yoğurt aldım (24.50 SEK-10.33 lira). Türk yoğurdu yani. Bizim yoğurtlara pek benzemese de, bizdekine en yakın olan bu. Fotoğrafa dikkat.

Pazar günü Leung Daniel, Jessie, Tiffany ve Woody Rönnen'in bahçesinde surströmming challange yaptılar! Yani kokmuş balık yediler. Daniel bunu Facebook'ta canlı yayında arkadaşlarıyla paylaştı, ah Daniel ünlü olacağım diye yedin kokmuş balığı...

Pazar günü de biraz kar atıştırmıştı ama dediğim gibi esas olarak pazartesi akşamı ve salı günü karlıydı. Şu an da kar yağıyor ve -3 derece. Eh, İsveç'te Erasmus yapıp kar görmeden dönsem üzülürdüm, o nedenle şu an mutluyum! Bu sabah normalden de erken uyandım (saati bana kalsın, sizi korkutmak istemem). Biraz soğuktan, biraz da uyuyamadım işte. Ve bilgisayarı açıp biraz roman yazdım. Haftaya Belçika'ya gidiyorum, detayları bir sonraki yazıda paylaşacağım! Belçika'da nereleri görmeli, nereye gitmeli diye tavsiyeleriniz olursa buyurun bekliyorum.

Takipte kalmaya devam!

2 yorum:

  1. Falafel nohuttan yapılıyor. Kıyma yerine nohut,gerisi köftenin aynısı, yapmıştım. Daha nice güzel maceralar ve yeni deneyimler yaşamanın dilerim Malmö'de:)

    YanıtlaSil
  2. Mert büyüğün olarak tavsiyem gezmenin keyfini bolca yaşaman ülkemizin sizin gibi kültürlü gençlerimize ihtiyacı var .

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

YENİ ROMANIM BENİM KÜÇÜK ŞAHESERİM ÇIKTI! ARTIK SİZİNDİR...

Üçüncü romanım Benim Küçük Şaheserim, Remzi Kitabevi etiketiyle bugün çıktı! Bu yeni romanımda,  Remzi Kitabevi'nin paylaştığı videoda ...