20 Eylül 2016 Salı

BU YAZIN AÇIK ARA EN İYİ ŞARKISI


Bu yazın şarkısı sizce hangisiydi?

Ece Seçkin'in Adeyyo'su mu, Bengü'nün Sığamıyorum'u mu, Murat Boz'un Adını Bilen Yazsın'ı mı, Betül Demir'in Hacıyatmaz'ı mı, Yalın'ın Tatlıyla Balla'sı mı, Özgün'ün Senden İbaret'i mi, Ayshe'nin Ben Bile Şok'u mu (bu sonuncusu, adından da anlaşıldığı üzere, tam bir felaket -yazın en kötü şarkısı olaraksa Sinan Akçıl'ın arabeskvari Şarttır'ını seçiyorum). 

Bu şarkıların hepsinin ortak bir özelliği var:

Hepsi de klişelerden yürüyor!

Hele klipleri...


Mütemadiyen güneşli bir kumsalda... 

Eğer aranan "beach" bulunamadıysa havuzda...

Yuvarlanan şişme topların, deniz yataklarının arasında... 

Ha bir de güneş gözlükleri...

Ve arka fondaki palmiyeler...


Yalnız klibi bir kenara geçelim, şarkı bu yazın dile dolanan/tartışmasız hit'iydi. Klipteki dans hareketleri de üstünde çalışılmış, belli.

Kısacası hepsi yaz şarkıları...

Hepsi "yaz"ın gerektirdiği, algılardaki "yaz"ın çağrıştırdığı objelerle kliplendirilmişler... 

Basit, sıradan, asla yaratıcı değil...

Ama bir şarkı var ki...

Ve bir klip...

Murat Dalkılıç'ın Ben Bilmem'i...

Yeni çıkan albümü Epik'ten...

Yani, aslında tek başına albümün ismi bile klişeden uzak ve merak uyandırıcı...

"Bak burada keşfedilmeyi bekleyen bir çalışma var" dedirtici...


Albümdeki şarkıların henüz Ben Bilmem hariç hiçbirini dinlemedim, ama bu açığımı en kısa zamanda gidereceğim...

Dalkılıç'ın Ben Bilmem'i yukarıda saydığım diğer kliplerden kolaylıkla sıyrılıyor çünkü farklı.

Çok farklı.

Bir kere sözleri farklı. Şiirsel. 

Ve bir yaz klibi olarak alışılmadık.

Ordu'da, bir ormanda, bir şelalede çekmişler klibi...

Görüntüler inanılmaz, nefes kesiyor...

Şarkının atmosferine de cuk oturmuş.

Hafif kasvetli, çokça gotik ve karanlık...

Şarkılarının sözlerini de kendi yazıp besteliyor Murat Dalkılıç...

Bu nedenle kocaman bir alkışı daha hak ediyor bu yetenek...


Not: Hande Yener'i de her zaman yenilikçi ve yaratıcı bulurum. O da yaz klişelerine kapılmayanlardan. Ama son şarkısı Mor, ah ah, Kırmızı'nın devamı, hatta aynısı gibi. O güzel, duru sesi pop müziği uğruna birbiriyle aynı çizgideki benzer şarkılarla heba oluyor Yener'in. Keşke Apayrı, Hayrola, Hande'ye Neler Oluyor albümlerindeki havasına geri dönse. 

instagram.com/ofluoglumert

twitter.com/ofluoglumert

facebook.com/ofluoglumert 


12 yorum:

  1. Sinan Akçıl'ın Şarttır şarkısında beraber düet yaptığı Ferah Zeydan'ın sesine bayıldım ama :) Adeyyo ve diğer saydığın şarkılar bu yaz çokça dilimizdeydiler.Klişeydi ama olsundu napalımdı :)) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ya ben ne kadar geri kalmışım :D hiç türkçe şarkı dinlemiyorum yani yeni çıkan parçaları... elinize sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum ben genel olarak pop müzikten yıllardır uzağım ha popüler olunca elbet kulaktan dolma bişeyler dinliyorum..yazının bir çok noktasında çok fazla şey değişmemiş o zamandan bu yana dedirtmedi değil müzik sektörü de hızlı tüketimin kurbanı şüphe yok.

      Sil
  3. Hiç birini dinlemedim ama Murat Dalkılıç'a bakcam bugün :)

    YanıtlaSil
  4. Bende dinledim çoğunu ve kararim Murat Dalkılıç :)

    YanıtlaSil
  5. Benim favorim Kalben, Sadece. Ama o da bu listede yok :) Napcez şimdi.

    YanıtlaSil
  6. Şarkıların hiçbirini bilmiyorum ama geçen yazın şarkısı bence This Is What You Came For'du (Rihanna) :) Hande Yener'in Mor, elektronik sonrası çıkardığı en iyi albüm olabilir.

    YanıtlaSil
  7. hiç birini dinlemedim sanırım duymadım bile :-))

    YanıtlaSil
  8. Murat Dalkılıç'ı dinlemek isterim en kısa zamanda..

    YanıtlaSil
  9. Pop müzik aynı tv programları gibi klişelerle yürüyor. Ne modaysa kopyala gitsin hesabı.

    YanıtlaSil
  10. Ben Murat Dalkılıç'ta dahil hiç birisinden hoşlanmadım. Tabii insanın ordan burdan duyup diline dolanıyor hatta ezberletiyorlar bile kendilerini, ancak dediğin gibi hepsi aynı klişelikte. Ve eklemem gerekirse kaliteye dair ne sözlerde, ne müzikte ne de kliplerde hiç bir şey bulamıyorum ben.

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

KİTAP ALINTISI

Yeni romanım Benim Küçük Şaheserim'den bir alıntı:  "Kitaplar onun ecza dolabıydı. Hastalanırsa -ruhu hastalanırsa- hangi kitabı aç...