6 Nisan 2014 Pazar

PERFECT! GRAM RABBIT, ANNA CALVI, FEIST!

Siz hala Rihanna, Lana Del Rey, Pitbull, Christina Aguilera, Adele, Inna, Daft Punk, Britney Spears ya da Justin Timberlake falan mı dinliyorsunuz?

Ben hiçbirini dinlemiyorum!

Bir tek şarkılarını bile bilmem denebilir.

Ama hepsi de kesinlikle harika bir sese ve müziğe sahip.

Benim derdim, ben böyle herkesin bildiği ve dinlediği yabancı şarkıcıları çok sevemiyorum... Çünkü bana biraz ticari gelmeye başlıyorlar ve herkes dinledikten sonra "bana özel" olmaktan çıkıyor şarkılar...

Benim favori üç yabancı şarkıcım şunlar: Gram Rabbit, Anna Calvi ve Feist.

Hepsini de kısa süre önce keşfettim, ama her albümleri hakkında bilgim var.

Bir de böyle bir durum var bende: Bir şarkıcının tek bir şarkısıyla yetinmiyorum, illa öncesi ve sonrasıyla da ilgileniyorum. Yani yapmış oldukları her şarkıyla, her albümle. Sözlerindeki, müziklerindeki değişimle. (Mesela Funda Arar, Gülşen ve Hande Yener'in de her şarkısını bilirim.)

Gram Rabbit kendi ülkesinde bile o kadar az biliniyor ki, twitter'da yalnızca 728 takipçisi var! Onu, Ters Düz'ün fragmanları için müzik ararken keşfettim. Aslında iki kişilik bir grup Gram Rabbit. Hatta bakın şu yazımda aynen şöyle demiştim Gram Rabbit hakkında:

"Ters Düz'le özdeşleşecek ve bizim ülkemizde fazla bilinmeyen yabancı bir müzisyen veya müzik grubu bulmak gerçekten zor oldu. Ben arayış içindeyken karşıma tesadüfen Gram Rabbit grubu çıktı. Bir şarkılarını dinledim, hoşuma gitti. Sonra bir tane daha ve bir tane daha derken bugüne dek yapmış oldukları her albümü ve single'ı defalarca dinlerken buldum kendimi. Tamam, dedim, Ters Düz'deki atmosfere bu grubun şarkıları çok güzel uyuyor. Müzik grubunu kararlaştırdıktan sonra farklı şehirlerden farklı kitapçılara ve müzik mağazalarına gittim. Hangi çalışana sorarsam sorayım, grubun ne adını ne şarkılarını duymuş birine rastladım! Bu duruma çok üzüldüm. Oysa çok orijinal, çok kaliteli, çok farklı, çok sıra dışı bir grup bu. Müzikleri ve sözleri harika. Hatta içlerinden biri ölürse, efsane bile olabilirler. Neyse, bu sonuncusu pek hoş olmadı. İnternette araştırdım ve kendi ülkelerinde de çok meşhur olmadıklarını öğrendim. O zaman bu müthiş grubu Ters Düz'le keşfedin! Elektronik müzikten alternatif caza, western tınılarından country'ye, akustikten rock müziğin alt türlerine dek çok geniş bir yelpazede şarkı söylüyorlar. Bu da Ters Düz'de olayların gerçekleşeceği kurgu ürünü Bozbalık Köyü’nün gizemli atmosferine dediğim gibi tam uyuyor. Eski aşkların yeniden küllenişine, sırların gün ışığına çıkışına, ihanet zincirlerinin kopuşuna ve kötü bir kaderin başlangıcına "Dirty Horse"tan daha iyi hangi şarkı gidebilir ki?"

Anna Calvi ve Feist de harika. Bu ikisi, yine daha çok bilinen şarkıcılar. Ama bizim ülkemizde pek fazla takipçileri yok.

O zaman, şimdilik bu kısa yazıyla geçiştireyim bu hayranlığımı...

Ve ilk üç favori şarkılarımla:

Gram Rabbit - Dirty Horse
Anna Calvi - Suddenly
Feist - My Moon My Man

Sonuç: Ben daha az bilinen yabancı şarkıcılardan daha çok zevk alıyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

KİTAP ALINTISI

Yeni romanım Benim Küçük Şaheserim'den bir alıntı:  "Kitaplar onun ecza dolabıydı. Hastalanırsa -ruhu hastalanırsa- hangi kitabı aç...